Analityka

Reklama w Internecie – to reklama, którą zmierzysz

Obecnie każda firma na rynku prowadzi jakiś marketing. Od najbardziej niemierzalnej formy jaką są ulotki, aż po zaawansowane formy marketingu w internecie, dzięki którym czarno na białym widzimy nasze wyniki i zyski. Świadomość wśród klientów, jaka forma reklamy byłaby najbardziej skuteczna dla ich biznesu wciąż jest jeszcze niska.

Marketing internetowy
W Internecie mamy przede wszystkim wiele możliwości promocji swojego biznesu – od bardzo kosztownych po wymagające relatywnie małego nakładu kosztów. Jaką formę reklamy wybrać? Przed odpowiedzeniem na to pytanie należy przeprowadzić klasyczną analizę SWOT:
1. Jakie są nasze mocne strony – które możemy podkreślić w internecie – tanie produkty, innowacyjna usługa
2. Jakie są nasze słabe strony- aby dopasować odpowiednią strategię sprzedaży
3. Jakie mogą wystąpić potencjalnie zagrożenia – duża konkurencja, długa ścieżka zakupowa
4. Jakie są szanse – np. łatwe przebicie się do top 10 w wyszukiwarce Google.
Po odpowiedzi na powyższe pytania, możemy przystąpić do dalszego rozważania. W dalszych działaniach, opierając się na powyższych założeniach, musimy ustalić:
1. Budżet – to on będzie określał różne formy marketingu
2. Nasz cel – świadomość marki, czy sprzedaż produktu
3. Czas, w jakim chcemy zrealizować założenia
4. Mierniki, które pomogą nam w ewaluacji podjętych działań.
Po tych punktach przechodzimy do przyjrzenia się, które z powyższych działań będzie skuteczne dla naszego biznesu. Możliwości jest wiele od mediów społecznościowych po pozycjonowanie strony, aż kampanię display.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.