Analityka

Reklama w Internecie – to reklama, którą zmierzysz

Obecnie każda firma na rynku prowadzi jakiś marketing. Od najbardziej niemierzalnej formy jaką są ulotki, aż po zaawansowane formy marketingu w internecie, dzięki którym czarno na białym widzimy nasze wyniki i zyski. Świadomość wśród klientów, jaka forma reklamy byłaby najbardziej skuteczna dla ich biznesu wciąż jest jeszcze niska.

Marketing internetowy
W Internecie mamy przede wszystkim wiele możliwości promocji swojego biznesu – od bardzo kosztownych po wymagające relatywnie małego nakładu kosztów. Jaką formę reklamy wybrać? Przed odpowiedzeniem na to pytanie należy przeprowadzić klasyczną analizę SWOT:
1. Jakie są nasze mocne strony – które możemy podkreślić w internecie – tanie produkty, innowacyjna usługa
2. Jakie są nasze słabe strony- aby dopasować odpowiednią strategię sprzedaży
3. Jakie mogą wystąpić potencjalnie zagrożenia – duża konkurencja, długa ścieżka zakupowa
4. Jakie są szanse – np. łatwe przebicie się do top 10 w wyszukiwarce Google.
Po odpowiedzi na powyższe pytania, możemy przystąpić do dalszego rozważania. W dalszych działaniach, opierając się na powyższych założeniach, musimy ustalić:
1. Budżet – to on będzie określał różne formy marketingu
2. Nasz cel – świadomość marki, czy sprzedaż produktu
3. Czas, w jakim chcemy zrealizować założenia
4. Mierniki, które pomogą nam w ewaluacji podjętych działań.
Po tych punktach przechodzimy do przyjrzenia się, które z powyższych działań będzie skuteczne dla naszego biznesu. Możliwości jest wiele od mediów społecznościowych po pozycjonowanie strony, aż kampanię display.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.