Growth hackink startująca rakieta

Growth hacking co to jest i dlaczego go potrzebujesz?

W świecie marketingu co chwile pojawiają się jakieś nowe, innowacyjne rozwiązania.
Jedne z nich pojawiają się tymczasowo i już po paru miesiącach nikt nawet nie pamięta o takich rozwiązaniach. Są jednak metody marketingowe , które w ten specyficzny świat wchodzą jak burza i dokonują kompletnej rewolucji.

Tak właśnie było w przypadku growth hackingu.
Pierwszy raz pojęcie to pojawiło się w 2010 roku na blogu Sean Ellisa , gdy dodał on ogłoszenie o poszukiwaniu growth hakera.Okazało się wtedy, że nie tylko Sean potrzebuje osoby tak wszechstronnie uzdolnionej.
A kto to taki growth haker? Jednym słowem to człowiek orkiestra. Osoba ta zna systemy marketingowe, potrafi pozycjonować, obsługiwać social media a także posiada wiedzę z działu IT. Jest zdecydowanym omnibusem w każdej z tych dziedzin. Tacy ludzie na chwile obecną są na wagę złota. Potrafią sami zrobić to co robi kilka osób z działu marketingu.
Głównym celem działań takiej osoby jest pozyskanie oraz podtrzymanie wysoko jakościowego kontaktu i relacji z klientami przy wykorzystaniu jak najmniejszych kosztów.
Przy growth hackingu staramy się zainteresować klienta naszymi usługami i zatrzymać go przy nas by dalej korzystał z naszych usług. Nie wykorzystujemy jednak do tego tradycyjnych metod a innowacyjne i zdecydowanie tańsze rozwiązania.
Niski koszt pozyskania nowych , wartościowych klientów w czasie zdecydowanie krótszym niż w przypadku tradycyjnego marketingu sprawia że growth hacking jest obecnie tak popularny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.