Użyteczność

Czy użyteczność jest potrzebna w marketingu?

User expierence to jedno z najbardziej modnych pojęć ostatnich miesięcy jeżeli chodzi o projektowanie stron internetowych. Obraca się to wokół dostosowania elementów strony do użytkownika, wyraża sie to, albo w ścieżce zakupowej, albo w innej akcji, którą internauta miałby wykonać.

Czy użyteczne znaczy piękne?
Użyteczność to z cała pewnością nie tylko piękny wygląd. Czy sklepom ecommerce potrzebny jest piękny szablon? Oczywiście, że nie. Należy zadbać o estetykę, ale to, co się będzie liczyć to dostępność modułów, łatwość realizacji zakupy, czy łatwy kontakt z obsługą takiego sklepu. UX to ciągłe badania na żywym organizmie- projektu i użytkowników. Celem takich działań jest holistyczna ocena strony – od świadomości marki do doświadczenia klienta.
Czy reklama teraz korzysta z UX?
Coraz częściej specjaliści od marketingu internetowego korzystają z dorobku UX designer’ów. Przejrzysta strona, uwypuklenie contentu, zachęcające CTA dla klienta, które jest zaraz widoczne po wejściu. Przede wszystkim teraz jest powszechnie wykorzystywany content marketing, który ma za zadanie zaangażować użytkownika. Czy potrzebny jest do tego UX? Okazuje się, że tak – przede wszystkim w tzw accesibilty, czyli ogólnej łatwości dotarcia i zrozumienia przedstawianych informacji. Skracanie formularzy, które bardziej służą, jako pierwszy kontakt, który można złapać z klientem.
Ux sprawdza się również weryfikacji naszych działań – służy temu zaawansowana analityka, dzięki której możemy określić nasze wąskie gardło konwersji, czy zapisów do bazy mailingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.