Marketing b2b

Jak pozyskać klienta B2B?

Klienci dla biznesu są jak paliwo, bez którego żadna firma daleko nie zajedzie. Niezależnie od tego, czy pozyskujemy klientów prywatnych, czy też kierujemy swoją ofertę do klientów biznesowych, to zawsze na początek musimy ustalić avatar klienta, gdyż to jest najważniejszy element marketingu, bez którego nasz biznes po prostu nie wypali.

Na początek należy stworzyć portret idealnego klienta. Musimy przygotować tak zwany avatar klienta, dzięki czemu nasze reklamy i cały marketing będzie idealnie zaprojektowany pod danego klienta. Wiele osób myśli, że kiedy firma kieruje swoje reklamy do drugiej firmy, to ich nie obowiązuje stworzenie avataru klienta i to jest ich poważny błąd, ponieważ wszystkie oferty i reklamy, które kierujemy czy to do klienta prywatnego, czy też do biznesowego, to zawsze jedna osoba będzie czytać nasze oferty, będzie przeglądać nasze reklamy i należy dokładnie ustalić, co chcemy umieścić w reklamie i jak zainteresować naszych przyszłych klientów.

Żeby przygotować jakąkolwiek reklamę, żeby napisać jakąkolwiek ofertę, musimy stworzyć sobie portret naszego idealnego klienta i tutaj musimy wymienić takie rzeczy jak:

  • gdzie mieszka
  • Ile ma lat
  • czy ma żonę/męża
  • czy ma dzieci
  • jaką ma płeć
  • jakie ma zainteresowania
  • czy ma profile na social media

Wypisujemy sobie jak najwięcej danych o naszym kliencie, wtedy przygotujemy świetne reklamy dopasowane wprost pod niego, jak również napiszemy świetne oferty, które będzie czytał z zainteresowaniem.

Dopiero teraz, kiedy mamy już wypisane wszystkie dane o naszym kliencie, dopiero teraz możemy zacząć przygotowywać materiały promocyjne, które mają przekonać go do zakupu naszych produktów i usług.

Jak najłatwiej przekonać klienta do zakupu?

Z tym pytaniem ma problem tysiące przedsiębiorców w całej Polsce, jak również na całym świecie. Jednak nie jest to wcale takie trudne, ponieważ najłatwiej przekonać klienta do zakupu naszych produktów i usług poprzez rozwiązanie jego problemów. Kiedy mamy już stworzony Avatar naszego klienta, kiedy mamy ten portret idealnego klienta, do którego będziemy sprzedawać, to wtedy dopiero możemy sobie wypisać główne jego problemy, które musimy dla niego rozwiązać i w ten właśnie sposób robimy najlepszy marketing, jaki tylko można zrobić.

Wypisz sobie 10 głównych problemów, jakie ma twój klient i napisz w tej dziedzinie artykuły, jak również możesz nagrać wideo, gdyż dzisiaj video marketing jest jeszcze lepszym rozwiązaniem. Artykuły możesz umieszczać na swoim blogu i warto prowadzić takiego bloga firmowego, gdzie co kilka dni opisujesz dany temat i rozwiązujesz jakiś problem swojego klienta, dzięki temu on uważa Cię za eksperta w swojej branży i masz dużo większe szanse, że skorzysta z Twoich produktów czy usług, niż pójdzie do konkurencji, ale także możesz nagrać wideo i wrzucić na YouTube, dzięki czemu również możesz później przyciągać klientów właśnie z wyszukiwarki YouTube, gdzie również wielu Twoich klientów poszukuje rozwiązań swoich problemów.

Dobrym sposobem na pozyskanie i zainteresowanie klienta swoją ofertą jest prowadzenie leksykonu pojęć branżowych. Taki leksykon w swoim sklepie internetowym e-promag.pl wprowadziła firma Promag będąca producentem towarów kierowanych do sektora B2B. 

W taki właśnie sposób możesz robić dobry marketing i tak właśnie możesz przyciągać do siebie nowych klientów. Dopiero te artykuły i te nagrania wideo reklamujesz na Facebooku, na YouTube czy w Google AdWords lub korzystasz z innych serwisów, gdzie możesz się reklamować. Pamiętaj, że zawsze na początek musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swoje reklamy, gdyż osób popełnia ten błąd, że kieruje reklamy do wszystkich, przez co traci tylko pieniądze z budżetu reklamowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.